AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

"Den sommaren......

Publicerad 2010-07-29 11:23:58 i Allmänt,

...Vi körde ut till Lidingö och hem igen. Vi körde på en fågel och begravde den...nånstans vid en sjööööö". Nej det gjorde vi verkligen inte! Vi körde inte till Lidingö och vi körde inte på nån fågel heller! Inte än i alla fall. Fy tusan vilken dyster text Niclas Strömstedt skrivit!

Nej denna sommar har gått fort som f....! Vi har haft 3 uppträdanden under min semester. När jag säger "vi" så menar jag natutligtvis vår teatergrupp Dramaze. Vi hade vår show "Fem fräcka Fruntimmer" på Seskarö den 10 juli och i Säivis den 16 juli. Vi brukar ha kaotiskt innan första föreställningen av alla våra alster. Men denna gång.... Jag säger bara "Åh Herre jee!". Vi lyckads slå alla tänkbara rekord av kaos hittills! Vår ljus-/ljudtekniker Micke Oscarsson slet sitt hår i förtvivlan några timmar innan vi skulle stå på scen och skrek "Jag har ju inte ens sett hela sista akten!!". Och vi svarade "Det har inte vi heller!"! Anna-Lena och jag skulle avsluta hela showen med att hålla en kurs i........ Hmm ja, jag bör nog inte avslöja mer utifall att vi ska visa vår show nån mer gång. Men i alla fall, Sussi, Elisa och Erika skulle assistera oss i detta och fick först kännedom om det vid premiären. Live, alltså! Men hela showen blev väldigt, väldigt bra! Vi hade proppfullt hus och fick mycket beröm för allt! 

När vi uppträdde i Säivis så var det premiär för oss med utomhusföreställning och vi upptäckte då att de headset med mikrofoner som vi har inte är sååå lämpade för utomhusbruk:/ Men föreställningen gick väldigt bra trots att vädret inte var de bästa. Det var mera synd om publiken än vad det var om oss för vi var ju hela tiden i rörelse och höll oss varma. 

Den 17 juli äntrade vi scenen den sista gången för denna sommar. Det var i Nikkala på en pubafton där vi stod för musikunderhållningen. Vid sådana tillfällen sjunger vi alltså till förinspelad musik.

Trots att mycket tid har gått åt till träning inför föreställningarna (och då menar jag mycket tid:/) så har jag och Johan hunnit vara mycket i stugan i Nikkala ("Piikikivi" som stället kallas) och det har varit underbart. Det har varit bastu och grillning varje dag:). Badat i havet har jag dessvärre bara gjort en gång i år hittills och det var tillsammansmed min yngste son. Det gick stora vågor och vi hoppade, dök och skrattade:)! Det finns vissa saker som jag aldrig kommer att bli för gammal för!

Johan och jag har även hunnit med att se Bröts teaterföreställning "Låt stå!" på Vassholmen utanför Kalix! Den var mycket rolig och sevärd. Vi har även hunnit vara på rock-kväll på Sportbaren där Passion Lane var huvudnumret. Innan dem var det några lokala förmågor som uppträdde. Det blev en kväll med drag!! Upptäckte att jag var bland de äldsta i publiken men det skiter jag i! Att "rocka loss" är ytterligare en sak som jag aldrig blir för gammal för! Hoppas Sportbaren har fler såna här rock-kvällar! Det tar dock på krafterna att delta som aktiv publik! Johan försökte övertala mig att vi skulle ta en taxi hem för han var så slut men jag stod på mig och bogserade hem honom:)! Man är väl ekonomiskt lagd! Vi hade ju inte mer än ca 10 min gångväg!

Nu har både Johan och jag börjat jobba igen men trots det så är ju inte sommaren slut än! Hoppas vi hinner uppleva nåt mer skojsigt!!

Salut!!

Kommentarer

Postat av: Jag

Publicerad 2010-07-29 12:33:15

Nope. sommaren är inte slut än å de finns mycket kvar att uppleva;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela