AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Pengar är väl ändå inte allt....?

Publicerad 2010-04-20 13:49:47 i Allmänt,

Varför är det alltid så mycket månad kvar i slutet av pengarna? Tänk om man skulle kunna krympa ner antalet dagar i en månad? Om man kunde det, DÅ skulle pengarna räcka! Det är inte lönen som är för låg....Det är månaden som är för lång! Nästa lön ska också räcka till sååå mycket! Sonen behöver ny jacka, bilen skulle behöva få handbromsen fixad och jag skulle behöva nya walking-skor. Sen har jag en dotter som tar studenten och ev ska flytta till egen lägenhet. Suck och Voj voj.....Walking-skorna får vänta till en annan månad....Eller en annan sommar!

Jag hoppas att det löser sig någon gång och att jag slipper bära denna ständiga förbannade oro varje månad. Det kan bara inte vara meningen att det ska vara så här jämt!

 

Sådärja! Det kändes skönt att få gnälla lite. Det är inte så att mitt liv innehåller bara elände just nu. Nej då! Det finns många glädjeämnen. Bäst är ju naturligtvis de som inte kostar pengar.

Jag fick faktiskt  presenter häromdagen som gjorde mig väldigt glad. Den ena var en hårborste! Denna hårborste gjorde mig glad på många sätt. Dels behövde jag den, men mest var det för att en person (som betyder jättemycket för mig) hade hört mig svära över min gamla som var trasig och  ville göra mig glad! Den andra presenten var choklad i en liten -formad ask . De som känner mig vet att jag älskar choklad och denna choklad var verkligen jättegod!  Jag blev himla glad över dessa presenter och känner mig lite (men bara liiite) bortskämd.

 

Klart Slut!

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2010-04-22 23:01:33

Blink blink till en VIP från en VIP Blink blink å mera blink blink, tykke om dej.

Postat av: Johan igen

Publicerad 2010-04-22 23:03:54

Pengar e inte allt;) å tur e väl de;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela