AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

En svart dag...

Publicerad 2009-03-10 19:56:21 i Allmänt,

Fick idag veta att jag inte ska ingå i den arbetsgrupp som ska få jobba kvar på Skattekontoret i Haparanda:( Jag har nu arbete t.o.m. den 30 september men sen är det adjöss. Har haft detta på känn men det känns himla svårt ändå. 2 maj är det 20 år sedan jag började jobba där och det har varit massor av omorganisationer under dessa 20 år. Men denna omorganisation är den sista för mig....

Jag är nog elak men jag tycker faktiskt att det hade varit lättare om vi hade varit fler som hade åkt ut i kylan men nu är vi ett fåtal och då känner man sig utpekad.  Varför dög inte vi? Varför har vi plågats med att tvingas leva i ovisshet i närapå 2 år?
På sätt och vis är jag glad för att äntligen veta. Att äntligen kunna börja planera för ett liv efter och utanför Skatteverket. Jag får säga som min rollfigur Eva i "I`m gonna marry Vinnie Vincent" sa när hon slutade sitt arbete på begravningsbyrån: "Kanske man äntligen kan börja leva?" 

Kommentarer

Postat av: veronica

Publicerad 2009-03-10 21:07:33

VAd tråkigt!!

Får beklaga över att du hamnar utan arbete... men du hittar säkert någe nytt skojigare:)



Postat av: Sussi

Publicerad 2009-03-12 11:58:50

Det var ju skit! Om det kan vara någon tröst så öppnar det kanske dörren till något nytt och spännande?

Postat av: MorsanBaloo

Publicerad 2009-03-12 16:20:41

Säger som de två innan: Skit och tråkigt! Men det kanske är så att det är början på nån ny roligare karriär. En tröstekram skickar jag iaf.

Postat av: Erika

Publicerad 2009-03-12 21:24:50

Skickar också en tröstkram :)

Postat av: Mig själv

Publicerad 2009-03-12 23:25:49

Tack kära vänner för er omtanke och tröstekramar!

Postat av: Kajsa

Publicerad 2009-03-13 21:57:57

Det är nog meningen att du skall göra ngt annat nu! Kanske ngt som är mkt roligare! Men det är i allafall väldigt trist att behöva åka ut i kylan efter 20 år på samma ställe! Jag åkte ut efter 18 år jag...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela