AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Nu är den glada julen slut, slut, slut....

Publicerad 2009-12-28 10:52:26 i Allmänt,

Julen 2009 har varit och farit! Som alltid känner man sig lite urblåst och tom efter denna helg. Hur man än försöker och planerar så blir det en hel del stress inför helgen. Men nu är den, som sagt, över för den här gången och vi har överlevt!

Men det har ju inte bara varit stress och elände...... Nej, det har varit en hel del mys med tända juleljus bl a. Jag har vräkt i mig en hel del skumtomtar oxå. Betydligt fler än vad jag brukar! Vanligtvis är jag ju mer för choklad...men ombyte förnöjer!

Ikväll planerar jag att besöka stadens biograf med en av sönerna. Hade velat ha med mig bägge två men den yngre av dem såg filmen igår tillsammans med sina kompisar. Men det är väl ändå inte så illa att få med sig 50 % av sönerna?! 100 % dotter ska äta middag tillsammans med sina klasskompisar ikväll så hon kommer inte heller med på bio. Det hade varit himla kul om jag hade kunnat bjuda 100 % av min barnaskara på middag samtidigt! Det har blivit lite svårare eftersom 33,3 % har övergått till vegetariskt kost och mina kockkunskaper i detta ämne är tämligen dåliga. Men det löser sig nog på nät sätt! Det svåraste är alltså att få 100 %-igt deltagende vid middagsbordet!


Gott Slut till er alla och må ni få en God Start på det Nya Året!

Kommentarer

Postat av: kajsa

Publicerad 2010-01-02 16:57:06

Jesper har lagat sin mat själv i flera år nu. Ibland har jag fått lov att kocka men...Här lagar dom tillsammas maten veggosarna! Annars är det ju väldans lätt att laga veggomat...koka en kastrull med makaroner och bjud ketchup till...hahaha! STORT grattis igen på din STORA dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela