AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Höstigt värre!

Publicerad 2008-09-28 22:39:39 i Allmänt,

Vaknade rätt tidigt imorse av att katten kom in i rummet och jamade. Ute hade det ljusnat. Solen lyste och himlen var klar. MEN vad det blåste! Vinden låg på mot balkongen och fick fönsterrutorna att skallrade. Typiskt höstväder! Då var det himla skönt att krypa ner under täcket  igen med en bra bok.

Idag har jag lyckats få in min fot i en vanlig sko. Och inte nog med det! Jag har t.o.m kört bil! Äntligen! det är mer än 6 veckor sen jag körde sist. Jag var jättedeppig i fredags för att foten bara svällde och gjorde ont. Det kändes som om jag aldrig mer skulle kunna gå på den. Men på lördagmorgon kunde jag få in foten i en slip-in sko och imorse blev det lite kris! Kalle behövde hämtas från Station där han och hans klasskompisar hade haft Lan under helgen. Jag försökte få på en vanlig sko, OCH DET GICK! Och sen satte jag mig i bilen och försökte köra, OCH DET GICK OCKSÅ! Jag var salig! Men jag får bara ta korta turer till en början för foten är så otränad.

Ikväll så skulle jag till min farbror och bada bastu. Nu när jag äntligen kunde köra bil och allt! Men när jag kom dit så hade nån ventil till varmvattnet havererat så det bidde ingen bastu! Vilken besvikelse! Nå, man kan inte ha tur med allt! Jag får vara glad över min fots framsteg i alla fall (vad vitsigt sagt)!

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2008-09-28 23:02:29

Kul att höra att det går frammåt;)

Postat av: Kajsa

Publicerad 2008-09-29 07:56:48

Men så skönt! Har du ont ännu när du stöder dej på foten?

Postat av: Mig själv

Publicerad 2008-09-29 13:22:48

Jo, Kajsa! Det gör fortfarande ont men jag försöker gå ändå. Men snart dansar jag fram som Gene Kelly eller Fred Astaire efter stans gator:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela