AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Tidningarnas nyheter!

Publicerad 2008-05-29 19:15:32 i Allmänt,

Vad har Expressen att erbjuda oss för nyheter idag då? Jo:


"Pinsam fadäs av USA:s utrikesminister" Mitt under Reinfeldst tal på Irakkonferensen gäspade hon stort.

(Var verkligen Irakkonferensen så tråkig, händelselös och oviktig att den största nyheten för Expressens reporter var att Condoleezza Rice gäspade? Jag häpnas! )


"Skönheten sitter i runda kinder"

(Äsch då! Otur för mig)


"Jordbävningen beror på regeringens dåliga karma" säger Sharon Stone om jordbävningen i Kina.
 
(Ska vi svenskar bli oroliga nu?)


"Svenska Eija-Riitta 54 är gift med Berlinmuren". 54-åringen säger att hon aldrig haft sex med en människa, men att hon har älskat med Berlinmuren.

(Va? Man har ju hört talas om våldtäkt på Finlandsfärja. Men sex med Berlinmuren??! Jag har varit i Berlin, jag har sett delar av Berlinmuren som fortfarande står kvar och jag blev i alla fall inte det minsta tänd! Den var täckt av tuggummi!)




Vad har Aftonbladet för nyheter att erbjuda då?


"Visst kan man köpa lycka för pengar". Ny forskning: Rika människor är gladare!

(Jaha! Otur för mig igen)


"Fynda din grannes smutstvätt på auktion"

(Ska man kalla det för fynd? Nej tack! Jag har nog med min egen smutstvätt!)


"Så blir du lättare gravid i sommar"

(Kan man göra det på nåt lättare sätt än vad man gjort tidigare? Det är ju lättare att deklarera nuförtiden när man kan göra det via internet och sms. Detssutom får man tillbaka skattepengarna snabbare. Man kanske kan bli gravid via email nuförtiden? Och med kortare graviditet! Är det på det viset så är det ju klart lättare!)


Tack för idag!

Kommentarer

Postat av: Sussi

Publicerad 2008-05-30 09:48:22

Tänkte glädja dig med en nyhet vi såg i går. Men då gällde det MÄN! Alltså män som motionerar en timme per dag får inte cancer! Rör dom sig en 1/2 timme per dag så minskar risken med 30%. Men varför ingenting om oss kvinnor? Ska vi leva i ovisshet?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela