AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Sparkföre och kakbak!

Publicerad 2008-12-16 23:04:03 i Allmänt,

Idag har jag åkt spark till jobbet! Jag är barnsligt förtjust i att åka spark! Det är en så härlig känsla när det är fint sparkföre och sparken svischar fram på medarna! Speciellt när väghållningen varit dålig på att sanda.
Jag var tvungen att hålla ner en fot i backen när jag susade ner för Skomakargatan. Förra vintern åkte jag ner med full fart där och höll på att krocka med en bil i korsningen Skomakargatan/Åkergatan, så nu var jag beredd!

Idag har jag bakat småkakor, en sort som heter Hemlängtan. Det är en av de få sorter jag brukar baka till jul.



Just nu känns livet lätt att leva! Jag har fullt upp med allt möjligt men det känns ändå lättare än vad det gjort på länge.  För första gången på flera år så ser jag fram emot julen med glädje! (Hoppas bara känslan håller i sig över julafton).

Ha de!

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2008-12-18 21:30:09

Vad goda dom ser ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela