AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Ved, valp och jazz!

Publicerad 2008-05-19 13:25:45 i Allmänt,

Jaha, så var helgen över för den här gången också! Vad hann man åstadkomma nu då? Jo:

Jag tillbringade lördag-söndag på Seskarö. Där har jag hjälpt mina söner och deras far att vårstäda gården. Det har varit en hel del bråte och ved på gräsmattan som kunde vara skadligt för lilla Freja. Vi hann även kratta en del också. Jag trodde ju att jag skulle slippa kratta där nu när jag flyttat och skaffat mig balkong. Men icke! Det underliga är ju att jag själv faktiskt erbjuder mig att kratta (jag förstår det inte själv ens!).  Vi hann dessvärre inte med allt vi hade tänkt p g a att det regnade igår.

Lördagkväll var det dags att repa med jazzgänget. Det var pianisten Hans som hade fått ett uppdrag om en spelning och kallade därför in sina "sångfåglar". Det är ett bra tag sen vi träffade pianisten sist. Han har gått och gift om sig och har alltså inte haft tid med oss de sista året. Eller, det är väl inte enda orsaken, han har varit mycket utomlands och arbetat också. Vi sjöng igenom vår repertoar av gamla godingar som Without Your Love, All Of Me, I Can´t give You Anything, Georgia, Misty m fl. Sen satt vi och försökte komma på några nya gamla godingar som vi kan förnya vår repertoar med.

På söndag så var vi i skogen med Freja. "Det ska böjas i tid, det som krokigt skall bli" och eftersom hon är tänkt att bli jakthund som måste hon ju vänjas vid skogen! Hon sprang inte många meter ifrån oss, och tur var ju det för vi såg en stor rovfågel som cirkulerade ovanför oss!
På kvällen hade vi teaterträning. Vi spelade igenom hela pjäsen med sång och allt och tog tid. Det blir en 2,5 timmes föreställning (med fikapaus inräknad). Hoppas publiken orkar med!

Valpen Freja är en underbar liten vovve! Hon är jättego, alltid glad och väldigt självständig. Hon har en egen vilja, det ser man redan! Hennes husse, som sa innan hon kom till Seskarö att hon inte skulle få sova i sängen, tog henne i sängen första natten. Hon sov en natt med mig, med sitt huvud på min kudde,  och det var så mysigt att ligga "nos mot nos" med henne.  

Ikväll ska vi gå på storseans med Terry Evans! Kanske jag får veta vem det var som strök mig över håret igårkväll när jag hade lagt mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela