AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Ihågkommen!

Publicerad 2008-05-15 23:32:20 i Allmänt,

Nu är uppdraget med att hämta valpen Freja på Arlanda slutfört! Det var en ganska hysterisk tisdag. Iväg till Kallax för att åka ner till Arlanda med flyg. Fika på Arlanda. Träff med kennelägarna. Skriva papper. Packa valp i väska. Flyga tillbaka till Luleå. Puh!  Resan gick bra! Freja sov hela flygresan och vi blev inte utkastade! från planet. Tisdagen gick flygande fort, kan jag då säga! Freja är en urgullig liten beagletjej som snabbt  tydde sig till sin nya familj.

Jag köpte en dricka och en bulle på ett fik på Arlanda och satte mig och läste en bok en stund innan kennelägarna kom. Det kom en karl och satte sig i bordet brevid mitt. Han fikade och läste också. Vi hade väl sutit där vid varsitt bord ca 20 - 30 min när jag tittade upp från boken, lutade mig fram och bröt loss en bit från min bulle. Då säger han "Ursäkta mig, men är du inte från Haparanda"! Jag tittade upp på honom och tänkte "vem fan är det här?" när det plötsligt klack till! Han hette Pertti, var nåt år äldre mig, jag hade gått gymnasiet med hans syster, sist jag träffade på honom var så där en 20 år sedan när min kusin bodde i ett hyreshus i Sävast och jag for ditt för att hälsa på henne, vi sprang  på varann utanför huset där Maria bodde och det visade sig att han bodde i samma hus som Maria. Det är rätt häftigt när man stöter på folk från tonårstiden. Jag blir alltid lika förvånad över att jag blir igenkänd och ihågkommen överhuvudtaget!

Jag höll på att glömma bort sångträningen med Olga idag! Jag har så mycket att göra på jobbet just nu och jag hade tänkt jobba över när det plötsligt slog mig att "Fan! Vi har ju sångträning ikväll!" Så jobbaöver-planerna gick om intet. Nå, det kommer nya dagar som jag kan jobba över på.

Ikväll har jag haft träff med Troy. Vi gick på en promenad ner till stranden och kollade vattenståndet i älven.

Nej, nu är jag trött och behöver min skönhetssömn (hahaha)

Natti Natti!

Kommentarer

Postat av: catharina

Publicerad 2008-05-16 11:39:19

Du är lika vacker i dag som du var som tonåring, därför känner alla igen dig. Vissa har tur, annat är det med oss som bara blir äldre och äldre...

Postat av: Mig själv

Publicerad 2008-05-16 13:07:10

Jag ser inte alls yngre ut än vad nån annan i min ålder gör! Det är bara hästsvansen som är hårt åtdragen! Men tack i alla fall!

Postat av: Sussi

Publicerad 2008-05-16 13:58:19

Törs man fråga vem Troy är?

Postat av: Mig själv

Publicerad 2008-05-16 15:30:49

Ja det törs man:-) Fråga på du bara!

Postat av: Alp

Publicerad 2008-05-16 19:20:43

Hej nu är jag här! hur ska jag lyckas läggatill dig då på min blogg? Känner mig fortfarande lost in space..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela