AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Twin city festival.

Publicerad 2008-07-27 10:46:58 i Allmänt,

Igår besökte jag Twin city festivalen i Torneå. Boppers uppträdde  men jag var mest intresserad av ett finsk band som heter Poets of The Fall.
Jag såg dem första gången live förra sommaren på Tornio Festivali där en massa kända svenska och finska uppträdde. Bl.a Backyards Babies, Timo Räisänen, Blindside, Lovex, Sturm und Drang m.m.  Men nu var de som sagt Twin City festivalen som jag och min kusin Katarina besökte.
Vi återupplevde lite gamla minnen ifrån den gamla goda tiden när vi besökte Torneås nöjesliv varje helg (nästan). Vi t.o.m. liftade tillbaks till Haparanda med ett gäng killar i 18-årsåldern (måste då i alla fall chauffören åtminstone ha varit för han körde ju bil!). När jag hoppade in i bilen och stängde dörren så sa en av killarna "Äntligen en tjej som vet hur man stänger en bildörr!"! Jag trodde han var sarkastisk så jag frågade försiktigt om jag hade gjort nåt fel. "Nej, alla andra tjejer har smält igen dörren så hårt att fönstret nästan har gått sönder". Denna unga kille som knappt hade skägg kallade mig, Åsa 45 bast för TJEJ! Det här lever jag länge på!! Sen krämade de på med volymen i bilstereon så att de kroppsdelar på oss som inte är så fasta i konsistensen längre ännu vibrerade när vi klev fram till bardisken på Anders Bar & Kök (eller vad fan det där stället heter nu igen).

Detta är Poets of The Fall:

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2008-07-28 17:17:07

Jag är så dålig på och lägga ihop namn på grupp och vad de sjunger för låtar:/

Aha, Så de är dem som spelar denna låt, Kan hålla med att den är bra:) Vi var på Festivalen på Fredag och lyssnade på Bonnie Tyler...Hon var superbra :)

Postat av: Mig själv

Publicerad 2008-07-28 23:34:49

Jo, jag hörde att Bonnie Tyler hade varit bra! Hade tiden räckt till så hade jag också gått o lyssnat på henne, men ibland måste man göra sina val (tyvärr).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela