AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Musik, hundutställning, bakning mm

Publicerad 2008-08-07 23:58:58 i Allmänt,

Nu börjar jag känna av "blogg-stress"! Alltså, jag har tänkt skriva varje dag men knappt hunnit sätta ner baken på stolen framför datorn. Och än mindre hunnit skriva ner nåt vettigt! Men det är inte det att jag inte har nåt att skriva om! Nej snarare är det väl så att jag inte vet var jag ska börja.

I fredags var jag på en jätteroligt musikfest som Tomas Martin hade ordnat på Seskarö. Det är sällan det blir så bra stämning på en fest! Där var olika musiker som uppträdde i lite olika konstellationer, många spontana inhopp. En del lokala förmågor uppträdde också, däribland Azra Cross. Ett nytt band med min dotter, systerdotter, systerson, dotters pojkvän och guddotters pojkvän.  Det ni! Snacka om rockband med släktband .  Det var bandets första spelning och det gick jättebra! Kolla deras myspace-sida och lyssna på deras låtar:
http://www.myspace.com/azracross 
 
Här kommer lite bilder från festen:
   
Passion Lane                    Emma Medström

     
Azra Cross                           Azra Cross

       
   Niva                                      William Petrik                       Azra Cross

Som sagt, kvällen var fantastiskt rolig men kall nå så förbannat! Men tack vare den höga stämningen och fantastisk musik så kände man inte kylan riktigt. Ett stort TACK till Tomas Martin som ordnade detta!

På lördag morgon for vi med Freja på hundutställning i Kalix. Det var utställning för stövare och beagel. Freja blev faktiskt BIR valp (Bäst I Rasen valp)! Vi var mäkta stolta!


Senare på lördagen hade vi den traditionella släktmiddagen i stugan i Nikkala. Det är morsan med barn, barnbarn och barnbarnsbarn och min farbror Öje med fru, barn och barnbarn och min farbror Karl-Gunnar. Vi har alltid väldigt trevligt och äter god mat. Så var det denna gång också.



På söndagen var det min son Kalles 16-års dag (har tyvärr ingen bild). Jag steg upp tidigt och bakade för jag hade inte hunnit göra det tidigare under veckan.  Men det blev bra även om det blev i sista minuten.

Helgen var fullspäckad med aktiviteter och det verkar bara rulla på under veckan också! Bl a har jag varit till Sandskär i tisdags
    

Imorgon ska jag bada tunna med Alpen och en hoper andra fruntimmer

Auf wiedersehn!

Kommentarer

Postat av: veronica

Publicerad 2008-08-08 08:12:54

Vad skoj, vi var också bjudna till festen men de blev inget med de denna gång! Hoppas på att man får en ny chans nästa år...

Vi hörde den grymt bra musiken till våran gård, vi var ute i kylan och joxa med veden.

Grattis till Frejas bemärkelse:)

Postat av: Johan

Publicerad 2008-08-12 00:05:20

Jeklars va du hunnit me mycke=) var de nu du hade semester?=)...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela