AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Sista natten med gänget?

Publicerad 2008-09-13 22:25:15 i Allmänt,

Igår var det dags att ta avsked av några arbetskamrater. Det var en som går i pension, en som fått sjukpension och en som fått ett annat arbete. Vårt kontor har sakteligen börjat tömmas. Det låg lite av en "sista natten med gänget"-stämning över festen. Jag själv var bara på middagen och en liten stund efteråt p.g.a min opererade fot och att min son Kalle hade kommit för att sova över hos mig. De andra hade hållit på och festat till midnatt , har jag hört enligt en inkommen rapport!

Jag har jobbat i snart 20 år (maj -09) på samma arbetsplats och det har inte varit mycket omsättning på personalen. Vi har blivit som en familj! Och det är med stor sorg jag ser "familjemedlemmarna" gå. En tröst är att när omorganisationen på kontoret är klar (sept -09) och man inte blir bland de 7-8 personer som får vara kvar så gör det ingenting för "familjen" har ju ändå upplösts. Nu låter det kanske som att jag beskriver maffian? Men det gör jag inte! Det är bara min andra familj! En familj där alla varit mycket viktiga för varann. Vi har skrattat och gråtit tillsammans! Vi har bytt råd, tips, kläder, erfarenheter och recept med varann! Vi har rest med varann! Ja, vi har gjort nästan allt tillsammans. Det kommer att bli mycket tomt!

Idag har jag varit på Alvas 3-års kalas. Jag är Alvas mormoster! Hon är en urgullig, pratglad, lillgammal liten tjej!




See you!

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2008-09-15 09:03:51

ja det är sorgligt när en arbetsplats splittras. Hoppas ni ändå kan hålla kontakten. Snygga brillor!

Postat av: Sofia

Publicerad 2008-09-15 10:28:36

Smart ord; mormoster! :)

Postat av: Betty

Publicerad 2008-09-17 19:12:00

vad kul att se att du också har en blogg.. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela