AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Vakuum

Publicerad 2008-10-26 22:52:03 i Allmänt,

Vakuum (latinsk stavning vacuum) är fysikaliskt uttryck för ett utrymme som inte innehåller någon materia alls. Perfekt vakuum är omöjligt att framställa men vakuum i vardaglig mening, ett kraftigt sänkt lufttryck, är användbart i många sammanhang, exempelvis i barometrar och katodstrålerör i TV-apparater. Ibland menar man även ett måttligt undertryck när man säger vakuum, till exempel talar man om vakuumslangar på bilmotorer och på engelska kallas dammsugare vacuum cleaner trots att varken bilmotorer eller dammsugare ens är i närheten av att åstadkomma vakuum i fysikalisk mening.  (ur Wikipedia)


Just nu känns det som om jag lever i ett vakuum. Livet har "fastnat" och jag kommer inte vidare, pengarna räcker aldrig och jag är bara  en Jävla Kärring.
Skulle faktiskt vilja göra så här: 

 

Det skulle lösa alla frisyrproblem i alla fall.

Kommentarer

Postat av: MorsanBaloo

Publicerad 2008-10-27 16:54:50

Hej hopp!

Jag har utmanat dig. :)

Postat av: Sussi

Publicerad 2008-10-27 22:28:49

Själv känns det som jag har hamnat i slowmotion. Får inget ur händerna just nu. Från en kärring till en annan! Livet är slut! Leve livet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela