AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Jubileum!

Publicerad 2008-10-13 20:32:51 i Allmänt,

I lördags var jag på GK Nordstjärnans 40 års jubileum. Det var den gymnastikförening vi tillhörde när vi dansade jazzdans för...ja, så där en hundra år sen. Nä, nu överdrev jag men vi var som mest aktiva när föreningen hade sitt 20 års jubileum!
Föreningen var en sån där liten "familjär" förening. Med det menar jag att man kände alla väldigt väl! Både i vår jazzdansgrupp Fantazia och i styrelsen. Vi kallade vår ordförande för "Mamma" t.o.m.
Vi tjejer hade en syskonlik relation till varandra. Konstigt vore det annars för vi tillbringade så gott som all fritid tillsammans under ett par intensiva år! Till jubileumet så var vi 5 tjejer ifrån Fantazia som kom. Det var häftigt att se att sammanhållningen fanns kvar, trots alla år som gått! Det känns stort när man tänker att vi har varit med och format varandra till det vi är idag, och jag är tacksam över att jag en gång fick chansen att få tillhöra detta härliga gäng!

"Mamma" är fortfarande ordförande i föreningen och många styrelsemedlemmar är fortfarand kvar (Varför förändra ett fungerande koncept?)! Jubileet var jättekul och man kände sig varmt välkommen!
Det bjöds bl a på dansuppvisning av en finsk grupp som tävlat i både EM och VM (så dom var liiite bättre än vad vi var på vår tid).


Här är fem medlemmar från gamla Fantazia:


Sen var vi ett litet gäng som fortsatte ut på krogen. Först på Statt och sen till Anders Bar. Det var kul! Sent om sider haltade jag hem och höll knappt på att få av mig skon för foten hade svullnat. Trodde ett tag att jag måste sova med skon på!

Tjosan!

Kommentarer

Postat av: MorsanBaloo

Publicerad 2008-10-13 20:51:12

Vad roligt med en utekväll! Och vaddå, ibland måste man betala priset, som t.ex att sova med en sko på. ;)



Postat av: Kajsa

Publicerad 2008-10-14 20:24:13

Hade ni fortsatt så hade ni nog åxå vart med i EM och VM! Himla roligt när man blir så sammansvetsade!

Postat av: veronica

Publicerad 2008-10-15 17:17:46

Du har fått en utmärkelse:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela