AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Inget nytt under solen!

Publicerad 2008-10-05 00:13:38 i Allmänt,

Livet går sin gilla gång. Man vaknar, äter, går till jobbet, äter, går hem från jobbet, äter, glor på TV, somnar, släpar sig i säng och somnar om. Ganska varierande, alltså! Helgerna ser ju lite annorlunda ut, men bara lite.

Jag har kommit fram till att jag har en klädstil som f n ser ganska deppig ut. Det är inte så att jag är deppig men klädstilen är det. Jag har faktiskt andra kläder men ändå tar jag på mig säckiga byxor och tråkiga tröjor. Vardag som helgdag. Jag ids inte lägga ner nån tid på att plocka fram nåt mer presentabelt.
Jag har aldrig varit en sån som lagt ner mycket tid på mitt utseende och mina kläder. Inte för att det inte behövs, för det gör det verkligen, men jag har aldrig haft tid till det. Jag tycker att det finns så mycket annat viktigare att lägga tiden på. Men jag blir imponerad av de som alltid kommer till jobbet med perfekt hår, make-up och kläder som har en bra kombination. Hur hinner dom? Ja, kläderna har dom kanske plockat fram och provat ut när jag sov framför TVn kvällen före. Men håret? Hur hinner dom med det? Jag stiger alltid upp i god tid för att hinna duscha och tvätta håret men jag hinner aldrig föna och fixa. Ja, jag kan inte heller, måste jag väl erkänna. Jag kan bara blåsa det torrt med en hårtork, vilket jag inte heller någonsin hinner! Make-up? Ja, det blir bara mascara på ögonfransarna och sen slänger jag på mig dom säckiga byxorna och nån tråkig tröja.

Man kanske borde få styling-tips av nån stylist? Men känner jag mig själv så skulle det nog inte dröja länge innan jag var inne på gamla spår igen...........med säckiga byxor och tråkiga tröjor.  Det är enklast så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela