AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Skriv under!

Publicerad 2008-11-14 10:49:42 i Allmänt,

Här kommer en uppmaning till er alla: Skriv under!

http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,7220249&_dad=portal&_schema=PORTAL

Det är ju fruktansvärt vad som framkommit i expressen den senaste veckan! Visst visste man att det fanns (även om man inte vill veta) men man (i alla fall jag) trodde att det rörde sig om enstaka sjuka djävlar som utförde dessa dåd i ensamhet och att de dessutom kände skam över sina sjuka drifter och aldrig skulle ha berättat för någon levande själ om vad de gjort. Och så får man läsa att det finns nätverk för dessa personer, där de kan få hjälp och tips att utföra sina gräsliga handlingar!
Jag kan då säga att jag hade ALDRIG kunnat lura mig in i ett sådant nätverk och låtsas ha detta sjuka intresse som expressens reporter gjorde. Mina skådespelartalanger hade aldrig räckt till för att dölja min avsky. Hade jag dessutom sett den s.k. "Huvudmannen" förgripa sig på en hund så hade jag inte kunnat hejda mig. Jag hade nog  slagit ihjäl honom! Nä, nu överdrev jag lite......Men jag hade nog "bjudit" honom på en avsugning av en hungrig alligator eller grizzlybjörn!

Vad är det för fel på dessa människor som förgriper sig på djur? Att de sedan påstår att djuret ville!? Men hur jävla (ursäkta språket) korkad och full av skit kan man vara utan att bi inspärrad på livstid på vatten och bröd?  En av männen hade försvarat sig med att påstå att en häst eller ko som inte vill sparkar ju bakut. Förvisso! Men de som kan någonting om hästar vet om att om du går tryckt mot baken på den så har den svårare att sparka för den kan inte få till nån kraft i sparken då! Det är jävligt synd det, för hästen borde ha sparkat huvudet av den förövaren!

I Expressen kunde man läsa: "Huvudmannen sitter på hela kontaktboken till nätverket (För min del får han gärna trycka upp kontaktboken i sin bak! (Åsas anm)):
- Det är tolv personer från chatten som kommer från Växjö och sen är det många från hela Blekinge. Från Göteborg är det också ganska många, men från Stockholm och uppåt är det nästan ingen, säger han."
Då kommer min fråga: Vad är det för fel på Växjö? Ärftliga defekter, eller vad?

Till alla ni som läser min blogg: Skriv under! Detta måste bli straffbart!

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2008-11-14 15:51:47

Herregud så sjukt!!!

Mitt namn kom såklart med på listan!



Postat av: Kajsa

Publicerad 2008-11-15 10:14:37

Mitt med givetvis! Genetiska defekter ligger nära till hands...

Postat av: veronica

Publicerad 2008-11-18 13:29:07

Du har fått en utmaning=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela