AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Dramix!

Publicerad 2008-04-06 10:11:05 i Allmänt,

Jag är en av medlemmarna i Dramix: Dramix är en amatörteatergrupp och vi har vår bas på Seskarö "Bottenvikens pärla" (ska berätta mer om Seskarö vid ett senare tillfälle). Vi är just nu mitt uppe i att repa sommarens föreställning "I´m gonna marrie Vinnie Vincent".
Manuset har vi skrivit själva, eller rättare sagt  Sussi Westberg har suttit vid tangentbordet och vi andra har suttit bakom Sussi och hojtat. Som många andra manus vi skrivit så har vi börjat med titeln!? Lite bakvänt kanske, men vad gör man när man får ett uppslag till en bra titel först? Denna titel var det Elisa Kokkonen som kom med. Hon är ett obotligt Kiss-fan och Kiss ringlar sig som en röd tråd genom hela pjäsen.
Vi ska sjunga också. Kiss-låtar förstås!

Vi är fn fem medlemmar i Dramix: Susanne Westberg, Elisa Kokkonen, Anna-Lena Pessa, Erika Medström och jag. Vi är kvinnor 40+. Vi har kommit till den åldern där man vågar släppa alla hämningar (nästan i alla fall) och vi har sanslöst roligt på våra träningar.

Ikväll har vi träning och jag har en hel del manus att läsa in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela