AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Konfirmationsdags!

Publicerad 2009-05-31 01:17:43 i Allmänt,

Imorgon (eller rättare sagt senare idag) ska min yngste son konfirmeras. Så idag, när det har varit så vackert väder, har jag och min sons far hållit oss inomhus och gjort smörgåstårtor! Nu har jag bara att dekorera gräddtårtan och sen är allt klart! Men det gör jag imorgon bitti. Är lite skraj att elvispen stör nattsömnen för mina grannar...

Egentligen skulle tårtan ha varit färdig dekorerad men min dotter, som skulle på eftersläppet till studentfesten, ville att jag skulle avlägsna mig för hennes kompisar skulle komma hit en sväng före. Snäll som jag är (eller åtminstone försöker att vara) så gjorde jag som hon ville och gick iväg och besökte en kompis! Nu råkade klockan bli så mycket innan jag var hemma igen så jag lämnar tårtdekoreringen till i morgon.

Vad är det som händer när vi föräldrar plötsligt blir så pinsamma att våra barn helst vill säga upp släktskapet med oss? Vad gör vi för fel (mer än att vi finns till)? Vi borde ha fått med en manual ifrån BB med ett felsökningsschema! Ni vet, en sån där som man får till TVn eller datorn. Det skulle ha underlättat mycket för många föräldrar, tror jag!

Nej, nu ska jag sluta fundera över detta och gå och lägga mig. God natt!

Kommentarer

Postat av: MorsanBaloo

Publicerad 2009-05-31 19:53:54

Det är bara en åldersgrej. Det där med att vi blir pinsamma, för det blir vi ju inte. Och om några år inser ungarna också det. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela