AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Vad är det som händer med världen?

Publicerad 2008-09-24 19:29:09 i Allmänt,

Jag syftar på gårdagens massaker i Kauhajoki. Vad är det som får en människa att bara skjuta ner sina skolkamrater på det där kallblodiga sättet?
Visst finns det människor som mår dåligt, det är det ju inget snack om. Men att skjuta ner folk man känner, eller åtminstone vet vilka dom är.....HUR kommer man fram till ett sådant beslut? Kan det vara så att man själv vill dö men inte vågar dö ensam? Är det därför man först tar ihjäl en massa oskyldigt folk innan man tar sitt eget liv? Så att man får sällskap på färden till Andra Sidan? Den här killen ville tydligen göra en gruppresa! Usch vad hemskt.

Och det är hemskt att det finns ett namn på detta också! SKOLSKJUTNING! Ja men varför ska just skolor drabbas av dessa vansinnesdåd? Jag läste t.o.m. i en tidning som skrev om "Årets skolskjutning" precis som om det var någonting som ska hända varje år! Kanske det börjar bli vadslagning om var, i vilket land, det händer nästa gång!

Jag kommer ihåg en låt av och med Boomtown Rats från -79 som handlade om en 16-årig tjej som sköt vilt på en skolgård. När hon greps så gav hon förklaringen till sitt handlande med  "I don´t like mondays". Den texten baserades på en sann händelse som jag tror är den första skolskjutningen (åh detta hemska, vidriga ord) som jag hade hört talas om.

De mörka tankarna och mörka känslorna bland folket ökar för varje år och det jävliga är att de människor som bär på dessa har lättare och lättare att få tag på vapen. Kanske man måste börja klä ungarna i skottsäkra västar innan man släpper iväg dom till skolan?

Kommentarer

Postat av: MorsanBaloo

Publicerad 2008-09-24 22:25:34

Ja säg det... Hemskt är det iaf. Och inte blir det bättre när det dras ned på både psykvård och personal i skola osv.Jag undrar mest att varför "fångade" ingen upp honom, innan det blev för sent? Vet inte ens vem jag syftar på, men nån bör väl ha sett att det barkar åt helvete? Föräldrar,syskon,vänner,lärare,ja vem som helst. Tragiskt...

Postat av: veronica

Publicerad 2008-09-26 11:05:45

Ja visst är de hemskt!!

Man vågar ju snart inte släppa iväg sina barn till skolan,man vet ju aldrig när och var nästa idiot får sina utbrott!

Postat av: Kajsa

Publicerad 2008-09-28 09:20:36

Hemskt att ingen sett nåt. Hur kan man planera och utföra ett sånt fruktansvärt dåd utan att någon märkt nåt innan...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela