AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Back to work!

Publicerad 2008-09-17 20:01:49 i Allmänt,

Så är man tillbaka på jobbet igen. På kryckor. Har längtat till jobbet faktiskt men det är rätt så tungt och bökigt att förflytta sig med kryckor överallt! Dessutom känner jag mig som en parasit när jag måste be om hjälp med än det ena och det andra.
"Kan du hjälpa .....? Kan du föra.......? Kan du hämta en kopp kaffe?" DET känns inte bra! Men förhoppningsvis så är det över snart. 2 veckor till på kryckor! Sen ska ju den andra foten opereras men det hoppas jag dröjer till efter nyår!

Idag fick jag en hel hög med Haparandablad att läsa! Har inte läst den tidningen sen innan operationen så det var välkommet! Läste bl.a. reportage om Mauds indienresa, Maries Fjällräven Classic-lopp och Merjas nyöppnade dansstudio. Maud har varit min granne, Marie min massör och Merja har dansat i samma dansgrupp som jag på 80-talet. Dom har gjort saker som är värda att skriva om! Dom har alla uppfyllt ett mål/en dröm! Och vad har jag gjort? Jag säger bara...........Suck! Jag vet inte ens om jag har något mål eller dröm som kan bli uppfyllt längre? Man har bara fortsatt i gamla, invanda spår och låtit drömmarna dö ut efter vägen. Feg har man varit, helt enkelt. Och det alldeles för länge!
Usch! Jag borde inte ha läst Haparandabladet. Nu blev jag så där smågnällig igen

Nä nu ska jag gå och tvinga Sonica att umgås med mig! Sonica är våran gamla katt som kommit hem till stan efter 4 månader på Seskarö. Hon bara sover, äter och lämnar leveranser i kattlådan. Men NU ska jag tvinga henne att vara sällskaplig!

Tjenixen!

Kommentarer

Postat av: MorsanBaloo

Publicerad 2008-09-17 23:37:26

Mäh! Du är ju jättemodig,du står ju på scen och både spelar teater och sjunger!

Postat av: Kristina

Publicerad 2008-09-18 13:21:33

Jag håller med föregående skrivare. Och om inte annat så har du ev en möjlighet att uppfylla en dröm eller fler drömmar i framtiden... beroende på vad som händer här. Så ser jag på den saken. "Det finns en mening med allt som sker"... även om inte meningen visar sig så tydlig just då. Nu var jag nog och snorklade för djupt...

Postat av: Veronica

Publicerad 2008-09-18 18:19:16

ler Du feg, de har man då inte märkt!?

Men jag känner igen mig i de du skriver.. jag är en riktig fegis;)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela