AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Ett avslöjande!

Publicerad 2008-10-06 23:08:37 i Allmänt,

Det är dags att jag avlöjar en väl bevarad hemlighet. När jag berättade detta för Anna-Lena idag och sa att jag skulle avlöja det i min blogg så sa hon "Ska du verkligen våga göra det?" . Jag inser att när detta väl kommer ut så måste jag kanske flytta, byta namn och bil, skaffa skyddad adress och hemligt telefonnummer. Men jag ska vara modig! Jag ska avslöja att.................................


...................jag aldrig har åkt slalom !

Så! Nu är det sagt! Jag har alltså aldrig i hela mitt liv åkt slalom! Jag är norrlänning och har aldrig varit intresserad av att åka slalom! Är jag konstig? Jag har alltså aldrig velat testa detta ens! Jag har umgåtts med folk som har tagit varje tillfälle i akt för att åka slalom men dom har aldrig lyckats få mig intresserad. Alla verkar ha prövat på det nån gång, förutom jag (och mina barn)! När man pratar med folk så verkar alla ha haft en lovande karriär som slalomåkare, mer eller mindre, och dom nästan förfasas när jag kommer med mitt avlöjande. "VA? Har du ALDRIG åkt?"

Det är inte så att jag är feg eller rädd för vinteraktiviteter. Nej, jag brukar bl.a. åka längdskidåkning. Men då åker jag alltså den klassiska stilen. Kan inget annat! Och skridskor! När jag var barn var jag duktig på att åka skridskor. Jag skulle bli konståkerska, bestämde jag mig för. Jag studerade detaljerna när det var konståkning på TV och sen ut på den lilla planen pappa hade spolat på baksidan av gamla lärarbostade, där vi bodde när jag var barn. Man höll på att slå ihjäl sig när man hoppade och snurrade, men man gav inte upp. Man var säker på skridskorna och trodde att det alltid skulle förbli så. Döm om min förvåning när jag skulle åka skridskor med mina barn när de var små! Jag hade förvandlats till "Bambi på hal is" helt oväntat! All min skicklighet var som bortblåst! Jag har inte åkt skridskor sen jag föll på isen en juldag för ca 8-9 år sen när jag skulle tävla med min son Erik. Jag åkte på en kvist som låg fastfrusen i isen. Det blev tvärstopp och jag flög framstupa och slog i axeln så att den klev ur och tillbaka i sin led med en ljudlig smäll. Det gjorde helvetiskt ont och jag har inte åkt skridskor efter det.

Inlines har jag däremot åkt (på sommaren, givetvis) men jag var himla rädd att falla. Så rädd att jag var tvungen att byta broms efter en säsong för den var slutnött. Så fort det blev lite för mycket fart så tryckte jag i höger häl. Det visade sig sen att jag hade helt friktionsfria hjul på mina inlines så det blev fart väldigt lätt. Det kändes bäst när jag åkte i uppförsbacke.

Nu vet ni att jag hör till dom få som aldrig har åkt,  och som troligen heller aldrig kommer att åka slalom! Om det gör mig till en sämre människa så får det väl göra det!

Kommentarer

Postat av: veronica

Publicerad 2008-10-07 10:07:09

Ler Du är inte ensam... Jag har aldrig åkt slalom jag heller! Men jag har länge varit sugen på och pröva,för de ser roligt ut!

Men kan erkänna att man är feg och rädd... backen är ju så brant:p

Jag skulle säkert åka rakt och käpprätt åt Helvete skratt.. så de är lika bra att man inte prövar på de heller:)

Postat av: jag igen:)

Publicerad 2008-10-07 10:12:01

Förresten har också åkt in-lines, kul men så jäkla svårt och få stopp på dem:/ Har många ggr tänkt tanken att de går fortare och få stopp på in-linesen med och slänga sig i diket.. men aj så ont de skulle göra! P.s!Låter som att jag också kan ha friktionsfria hjul.

Postat av: Johan

Publicerad 2008-10-07 16:34:57

Hmm har själv åkt 1 gång slalom...å då ja ha en släng av höjdskräck...så gick det int så bra...ner kom ja men de gick inge fort...ler va int så gammal då men minns de som om de va igår=).



Inlines de e kul int fö att ja haft tid fö de på länge men de kanske blir te sommaren=).



Spännande var det nä ja åkte me inlines å hade en hund som drog... å fort gick de...de va extra spännande nä man kom till korsning å int fick stopp så fort...inga bilar kom som tur va;)...

Postat av: Kajsa

Publicerad 2008-10-08 21:38:49

jag har åkt en gång och aldrig mer! Liften var bland det värsta jag vart med om...

Postat av: Sussi

Publicerad 2008-10-09 12:55:33

Man blir inte sämre människa bara för man inte provat ditten och datten, bara en erfarenhet rikare och det är aldrig försent. Jag har åkt några gånger i Sälenfjällen och gjort bort mig i liften mm. Kul var det i alla fall!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela