AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Hej mitt vinterland....!

Publicerad 2008-11-13 12:24:57 i Allmänt,

Kom i säng igår strax före midnatt och då var allt mörkt, dystert och trist. Gissa om jag blev förvånad  när jag vaknade och såg att marken var täckt av gnistrande vit snö! Jag hojtade till som Gert Fylking: "Äntligen!"
Tänk att man ännu vid 45 års ålder kan bli lycklig när första snön faller! Visserligen är man ju dödligt less snön innan våren, men just nu känns det härligt! Sol, klarblå himmel, gnistrande vit snö och några minusgrader. Perfekt, alltså!

Detta är min "tjänsteutsikt" (alltså utsikten från jobbet) idag 13/11 -08!


Sonica (, alltså) hoppade upp på fönsterbrädan, såg snön, hoppade ner igen och sprang till ytterdörren och jamade. Hon ville ut och leka i snön! Tyvärr kan vi ju inte släppa ut henne istan och mitt hjärta blödde när jag såg hur gärna hon vllle ut. Jag ska sätta selen på henne och ta ut henne när jag kommer hem ikväll.

Tjingeling!

Kommentarer

Postat av: veronica

Publicerad 2008-11-13 14:39:21

Kul och höra att jag inte var den enda som var gla och jubla=) Okej nå inte riktigt jubla men nästan.. hihi

Vill också ha fler såna här dgr.. de var så skönt och vara ute.

Postat av: Johan

Publicerad 2008-11-13 15:23:47

Ja sa ju att efter regnet kommer snön...;)

Postat av: Sussi

Publicerad 2008-11-13 20:03:25

Det är nästan snuskigt! När vi var ute och gick så tänkte jag att detta måste förevigas till bloggen och rubriken skulle just vara "Hej mitt vinterland". Nu blev det inte av varken att fota eller skriva men du täckte ju upp bra! Varde ljus!

Postat av: Mig själv

Publicerad 2008-11-13 20:54:30

Jamenvisst är det väl konstigt! Ibland är det som om våra hjärnor sänder på samma frekvens.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela