AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Sofflös!

Publicerad 2008-05-08 23:06:27 i Allmänt,

Jag är sofflös! Nej, inte sufflös.... Soff-lös! Jag har alltså avsaknad av soffa! Hur det kan komma sig? Tja, en förklaring kan ju vara att jag har kastat ut den.... Vilket jag också gjort! Ja ble ba så föbannad på soffjäveln å hiva ut den!  Nej, sanningen är att jag har burit ut min soffa och kört den till ändstation, The End-station, sopstation alltså! Nu hoppas jag att mina två starka systersöner ska komma och bär in min nya, vita, Ektorps två-sits-bäddsoffa som jag får köpa av en kollega. Sen tror jag att jag ska bjuda in några kompisar så vi kan spilla rödvin i soffan. Det blir så kul som man gör det!

Denna dag har varit fylld av stress. Inget bra....Det har varit fullt ös på jobbet från det att jag landade med ändan på kontorstolen tills jag sprang med andan i halsen till cykeln för att hinna till apoteket innan jag skulle hem för att hinna föra soffan innan jag skulle på sångträning! Fy för att gå på apoteket när man är stressad! Ja men, det är ju som om tiden stannar upp när man kommer in där! Allt går i slowmotion! Jag var så stressad när jag satt där så jag höll på att gå i bitar! Jag hann, konstigt nog, med allt jag hade tänkt ikväll, förutom att äta. Det gjorde jag vid 22-tiden först.

Min ex-sambo ska köpa hund och jag får bli hundens gudmor:-) Det är jag som ska flyga ner till Stockholm och hämta hunden åt honom på tisdag. Jag kommer inte att lämna Arlanda, de kommer dit ut med hunden. Sen åker jag raka vägen hem igen.
Hunden är en 11 veckors Beagle-tik som heter Freja. Hon kommer aldrig att kunna ersätta Molly, som dog för snart ett år sedan. Men förhoppningsvis kommer hon att bli en bra kompis, hon också!

Idag har vi haft sångträning med Olga. Den timmen går alltid för fort! Idag har visserligen alla timmar gått för fort men jag hade velat sjunga mer!

Nu ska jag gå och lägga mig och drömma om min nya soffa!

Godnatt!

Kommentarer

Postat av: catharina

Publicerad 2008-05-09 09:03:50

ja och så det där med att vara sterssad och gå på ICA, scanna för att det går fort...nix, just den dagen när man har brottom så blir det koll...jag ahr provat vara inte stressad och stressad, och det slår aldrig fel...testa ica nästa gång, jag vet apoteket ökar stressfaktorn men inte lika som ica scanning

Postat av: asdf

Publicerad 2008-05-10 08:44:46

Blir det samma om man har en röd soffa och spiller vitvin på den som att spilla rödvin på en vit soffa?

Alla dessa frågor... :)

Postat av: Johan

Publicerad 2008-05-10 09:13:56

Ja vet var ditt hus bor;)Du å Brumme e ju nästan grannar=).Ida bodde väl lite närmare dig va?.
Å du ta lite glapak å linda in den vita soffan innan vin kvällen=).Hett tips...ha ha.
Ha de

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela