AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Scen-drag!

Publicerad 2008-05-12 22:40:03 i Allmänt,

Så har det blivit måndag igen. Äntligen! (Skojade bara) Helgen gick, som alltid, i rasande fart. Har egentligen inte hunnit göra något , känns det som, men tiden gått fort i alla fall. 

I lördagskväll provade jag att somna mitt i nån film (kommer inte ihåg vad jag tittade på för nåt)i min nya soffa. Det gick jättefint!

Igår hade  Dramix-gänget träning och vi sjöng  "järnet"! Vi hade 3 timmars intensiv sångträning och jag (som hade lite ont i halsen men sjöng ändå) var rejält hes när jag kom hem. Uppvärmningen var omfattande och sen tog vi i så fönsterrutorna skallrade. Det är väl sånt man kan kalla Scen-drag? Sussi och jag klämde i med "I hate myself for loving you" och "Show must go on". Får jag bara kläm på andra stämman i refrängen på "Show.." så......Igår  fick jag tydligen en släng av tondövhet när vi sjöng den för jag lyckades inte hitta den. Stämman,alltså.

Imorse fick jag ett äkta sen-drag när jag befann mig i fikarummet. Jag fick hoppa upp och stampa för att det skulle släppa. Anna-Lena, som satt inklämd i soffan, tyckte att jag kunde göra lite nytta och hämta en påtår kaffe åt henne när jag ändå stod upp. Hon är nog medlem i Bussiga Klubben !

Imorgon flyger jag ner för att hämta valpen Freja på Arlanda. Är faktiskt lite orolig för hur det går. Kommer ihåg hur Molly lät när hon åkte bil de första gångerna. Freja har tydligen ingen bilvana och knappast någon flygvana heller! Som tur är så tar det inte mer än dryga timmen och förhoppningsvis så blir vi inte utkastade från planet! 

 

Kommentarer

Postat av: catharina

Publicerad 2008-05-13 08:17:30

Oj, förstår att du är nervös, det kan ibland bli lite jobbigt att resa med "smått".

Postat av: Veronica

Publicerad 2008-05-13 14:41:20

De ska som vanligt bli kul och få se Dramix uppträdandet, Ni är Så DUKTIGA!!
Håller tummarna att de ska gå bra med Freja!

Postat av: Sussi

Publicerad 2008-05-13 19:48:58

Vill bara tacka för din röst. Tyvärr gick det åt skogen men men.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela