AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Har du ....?

Publicerad 2008-05-21 23:48:00 i Allmänt,

Sen i måndags har jag fått frågan "Nå...Har du hittat nån ny än?" vid minst 4 tillfällen. Jag vet att det inte är så värst många gånger, men det är bara onsdag idag ! Vilket betyder att jag fått frågan mer än 1 gång per dag! Det är lite jobbigt när kan träffar på någon som man inte sett på ett tag och så kommer frågan "Nå...har du hittat nån ny?" inom max 3 minuter.  Är det verkligen så himla viktigt? När de sen börjar berätta om nån som har separerat efter mig och nu redan har "hittat nån ny" och är sååååå kär så får jag lust att skrika! Är det nån tävling i vem som är snabbast på att hitta en ny partner? Jag visste inte ens om att jag deltog. Måste man delta? Nej! Jag har INTE "hittat" nån ny och största anledningen till det är förmodligen att jag inte har sökt! Och även om jag börjar söka så har jag inte så stora förhoppningar om att hitta nån heller. Ett gammalt ordspråk säger att "Den rätte finns därute för var och en" men min har nog blivit överkörd av en lastbil!
En bekant sa till mig att "männen faller väl bara för dig?". Jag svarade att om det är på det viset så går jag nog för fort så de faller bakom mig för jag har då inte sett eller snubblat över nån än!

Sen är det ju så att det inte räcker bara med att jag ska "hitta" nån. Jag måste ju bli kär också (eller åtminstone lite betuttad) och det är ju det jag inte blir så lätt! Jag brukar ex v inte se snygga killar. Jag menar ju givetvis inte att jag brukar bli blind ibland utan jag menar att jag inte lägger märke till utseende! För 1 månad sen hände det dock! Jag var i Luleå på ett 50 års kalas som hölls på Olivers Inn. Det var fullsmockat med folk där och vi hade jättekul! I slutet av kvällen lade jag märke till en kille på dansgolvet som var snygg! Han dansade med en tjej som såg ut som en fotomodell och jag tänkte att "Så är det! Snygga tjejer får snygg killar!". Det var inget mer med det! Jag lade bara märke till honom! Strax efter det så hade mina vänner börjat samla ihop sig för att avsluta kvällen och jag gick iväg mot garderoben där kö redan hade bildats. På vägen dit stötte jag ihop med den snygge killen som tog fast mig i armen, log mot mig och sa "Hej"! (han hade jättevackra ögon oxå. Jag tror att jag dreglade lite på golvet) Så log han ett vackert leende och frågade om inte jag ville dansa med honom (Wow, va)! Och vad sa jag då! Vad säger man i ett sånt tillfälle? Jag kan då säga att man INTE säger det jag sa! Nämligen "Nej! Jag är på väg hem nu"?! Alltså, är det nån som vet hur dum man får vara utan att spärras in? Jag stod vid garderoben och fick hålla mig från att dunka huvudet mot väggen. Nej, risken att jag hittar nån ny är nog väldigt liten.

Här kommer en bild på lilla Freja! Visst är hon söt?

Kommentarer

Postat av: Veronica

Publicerad 2008-05-22 08:34:35

Åhh Vad söt Freja är!!
Vad jobbit och få samma fråga så ofta! De är ju Inge fel i och vara singel!
Om jag skulle bli singel, så sulle jag njuta av det:-) För den delen så tror jag inte att jag skulle få nån ny heller=)
Ja du jag vet inte riktigt hur jag ska kommentera de sista... Dum är du då inte, Utan du vart Chokerad och fick hjärnsläpp, helt enkelt, sånt händer:-)

Postat av: Sussi

Publicerad 2008-05-22 09:23:33

Äsch, du är bara lite ringrostig, det kommer,det kommer. Helt plötsligt kan du ha ett helt gäng.

Postat av: catharina

Publicerad 2008-05-22 09:26:13

Och det blir bara värre, om ett tag så kommer inte frågorna mer utan konstaterande. Du borde verkligen hitta dig en ny kärlek. Borde ok. Sedan kommer de sneda leendena, jasså du lever fortfarande ensam ( med blicken, vad är det för fel på dig då )och sist men inte minst, har du bestämt dig för att leva ensam resten av ditt liv. Hallo, jag har bara hunnit leva hälften av mitt liv, och jag har hälften kvar, hur f-n skall jag veta hur resten av mitt liv ser ut. Nu till annat. Kom förbi kgb på fredag, vi skall ut, vem vet, vi singlar kanske hittar någon då ;-) för att få slut på frågorna....

Postat av: veronica

Publicerad 2008-05-23 18:46:40

Hihi, jag tyckte de lät lite konstigt, förstod inte vad du menade:-) De förklarar ju saken:-)

Postat av: MorsanBaloo

Publicerad 2008-05-24 21:02:36

Hej, vad kul att se att du också har en blogg! :)

Ang att vara singel: njut för fan! Ursäkta svordomen men jag var bara tvungen. :)
Och nästa gång en vrålsnygg karl bjuder upp dig säger du snällt ja tack. :)För det är ju sånt man kan göra när man är singel, dansa o flörta med massa snyggosar.Men slippa plocka upp deras skitiga strumpor som är utspridda överallt.:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela