AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Tidsbrist!

Publicerad 2008-06-16 23:11:56 i Allmänt,

Tiden börjar rinna ut för Dramix! Den 3 juli så har vi premiär. Vi har ännu stora luckor i replikminnet, sångtexterna kan vi inte utantills, stämmorna sitter inte och Anna-Lena befinner sig  i Grekland. Alltså är det precis som det brukar vara veckorna innan premiär - fullkomligt kaos! Men det gäller att ha is i magen och inte tänka så mycket på det för då kan man lätt drabbas av panik. Nej inte tänka, bara göra! Det har ju gått bra hittills så varför skulle det inte göra det nu? Å andra sidan så kan det här vara första gången det går åt h-vete...Varför skulle det inte kunna göra det? Ta det lugnt nu! Andas djupt! Jag börjar semestern nästa vecka och då kan jag lägga ner mer tid på teatern. Har suttit och tagit ut stämmor till "I hate myself for loving you" på keyboard idag. Det är inte så lätt när man inte kan spela keyboard egentligen! Kan ju inte ens noter. Det enda jag har är mitt gehör så jag får "leta" bland tangenterna efter "passande" toner.

Jag och några kompisar var ut i lördags. På det nya stället som jag inte riktigt kan namnet på. Det var kul! Hade ett litet anfall av åldersnoja idag men det kan nog bero på sömnbrist. Det blev alldeles för lite sömn i helg och det verkar hopplöst att ta igen.Jag är kattvakt åt min dotters pojkväns katt i veckan. Han (dotterns pojkvän alltså) är och jobbar i Ö-vik och dottern bor på Seskarö i veckan för att hon har sommarjobb där och en häst (som hon har hand om) på grönbete. Kvar i stan blev alltså jag och katten Samus! Hon är en kattunge på ca 6 månader och jättevild! Hon är och klättrar överallt och sen vill hon suga mig i armvecket när hon blir gosig! Det gör faktiskt skitont! Det värsta är ju att jag inte får sova min skönhetssömn!

Nä, nu ska jag sätta på mig en långärmad tröja (så att Samus inte kommer åt mina armveck), gå och lägga mig och försöka ta igen lite sömn. Har mulit-mycket att göra på jobbet i veckan också, och i morgonkväll teaterträning! (Djupt andetag!)

Tjing Tjong!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela