AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Skolavslutning och nattvandring!

Publicerad 2008-06-13 23:54:40 i Allmänt,

Min äldste son har slutat 9:an och gick ut med fina betyg! Förra året hade hans betyg sjunkit rejält men det är väl inget ovanligt när man går i 8:an. Jag kommer själv ihåg att skolan kändes meningslös och skolåret hur låååångt som helst. Men nu under året i 9:an så hade Kalle gjort en uppryckning och hans betyg hade förbättrats betydligt och det blev jag glad över! Jag och Linnea gick på avslutningen i kyrkan och Kalle var fanbärare. 

Linnea har äntligen bestämt sig för att sluta i Kalix och börja andra året på NV i Haparanda. Jag är lättad över det! Hon har varit så slutkörd under hela året. Hon har definitivt inte velat ge upp, ridutbildningen var nog rolig, men till slut insåg hon nog vad som var bäst för henne. När man svimmar på busstationen i Kalix och måste åka ambulans till sjukhuset då kan man inte säga att man inte har kämpat och försökt. Hon har nog drabbats av nån grad av utbrändhet! Jag hoppas att hon får tillbaka glädjen och orken. Hon är så duktig på allt hon gör men inser inte det själv. Det är så himla viktigt att lära sig vara nöjd över sig själv ibland!

Jag har gått och blivit Nattvandrare! Vi var ute, ett gäng i kyckling-gula jackor, igår kväll när det var skolavslutning. Visst fanns det fyllare men det fanns även många nyktra ungdomar ute på stan. Stötte på en hel del bekanta ungar och ungar till bekanta och det märktes att de trodde att man var där för att man var nyfiken och skulle skvallra men det är väl inte riktigt det nattvandrandet handlar om! Ingen var dock så full att vi fick ta hand om honom/henne. Det kändes som om man gör en god insats och jag kommer att nattvandra fler gånger. Trots den gula jackan!

Imorgon ska jag nog gå ut på krogen! Kanske....! Det nya Ponderosa (som visst skulle heta anders..... and-ers.....? What ever!) har invigning i helg och jag och några tjejkompisa tänkte ev gå dit imorgon. Om man nu orkar.

Natti natti!

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2008-06-14 22:52:39

Hittade dej hos Catharina och såg att det ju var du! jag har åxå nattvandrat en gång i tiden med natt menades det då att vi for for hem vid tio...ingen unge var ute! Minns en gång när det enda liv vi såg på stan var en full gubbsing...då var vi stolta över ungdomaen som inte var ute och rännde på nätterna minsann.

Postat av: MorsanBaloo

Publicerad 2008-06-15 00:40:35

Va, gillar du inte den pippigula jackan? ;)

Just det där med att ungarna tror att vi skvallrar, vi har ju tystnadsplikt så det gör vi iaf inte.



Vad roligt att Kalles betyg var bra och att Linnea fortsätter i Happis ist. Skönt.



Nu ska jag sova så att det snabbt blir söndag o jag åker till Helsingfors för att dejta Bon Jovi. :)

Ha det fint

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2008-06-15 08:20:20

Vad roligt med Kalle och Linnea! Forresten var min son ute :)? Sjalv sitter jag i Grekland och skriver just nu. Darav inga prickar och det konstiga spraket. Hittar inte dem! Kan inte heller skriva i min blogg (har glomt losenordet...). Allt ar bra har. Son (mini) langtar hem men han har fatt testa parashoting dvs fallskarm efter bat! Simmat igrottor och allt mojligt. Jag har hittat ett lopband pa hotellet och avverkat 5 loppass men sakert det dubbla i olstop! Kram A-L

Postat av: veronica

Publicerad 2008-06-16 21:05:55

Jag har också funderingar på att joina er med de pippigula jackerna;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela