AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Sju sorter!

Publicerad 2008-06-19 12:28:24 i Allmänt,

För singlar innebär ju midsommarafton lite mer arbete än för icke-singlar! Sju sorters blommor ska  plockas och läggas under kudden. Bäst att börja förbereda sig: Ut på balkongen och blicka ner över Timmermansgatan. Grannarna mitt emot ser ut att ha en massa olika blommor i deras rabatt. Hm..Där borde man väl kunna norpa några! De andra villaägarna efter gatan borde väl också ha lite sorter, så sju sorter får jag nog ihop utan att behöva gå så långt.
Som barn fick jag höra av en gammal tant att det inte räckte med att bara plocka sju sorters blommor. Nä, dessa blommor skulle plockas under tystnad (jag kan vara tyst) samtidigt som man gick och klättrade baklänges över sju gärdsgårdar. Ut på balkongen igen... Ingen gärdsgård i sikte åt nåt håll. Det här blir svårt. Jag får nog backa över halva Sverige innan jag har fått ihop sju stycken! Kom även på att det blir svårt att knycka blommor av grannarna. Det är ljust hela natten! Dessutom har jag ju pollenallergi så det kan ju hända att jag reagerar mot blommor under kudden också.

Ett annat gammalt knep jag hörde om när jag var barn var att man skulle äta salt silll och sen gå sju varv runt brunnen baklänges (varför alltid baklänges?) och då skulle ens tilltänkta komma och erbjuda vatten mot törsten (Herregud! Det var ju frågan om hallucinationer!) Ut på balkongen igen....Den enda brunn jag ser  är gatubrunnen. Kan inte dessa knep uppdateras så att det passar in i dagens miljö? Nej, jag får nog hålla mig till sju sorters kakor och hoppas att det fungerar.

Tjenixen!

Kommentarer

Postat av: iZac

Publicerad 2008-06-19 19:30:45

När jag var ung så gjorde jag fel och plockade sju sorters <i>flickor</i> att ha under kudden och sen drömde jag om <i>blommor</i>...



Men som tur var så har man lärt sig rätt metod under senare år! :)

Postat av: Mig själv

Publicerad 2008-06-19 23:03:16

Det var ju en himla tur att du lärt dig rätt metod. Sju brudar under kudden kan ge svåra nackbesvär (har jag hört!).

Postat av: Eva

Publicerad 2008-06-19 23:15:50

Du får försöka ha en trevlig midsommar i år trots tidigare erfarenheter och kanske prova med 7 sillar under huvudkudden, istället för allergiframkallande blommor, efter att du gått baklänges upp och ner för 7 trappor. Det är lika bra att ha kvar baklänges grejen så man inte förarga traditionsguden alltför mycket.



Ha det så gott.

Kramizar i massor!

Eva

Postat av: Kristina

Publicerad 2008-06-20 15:21:04

Det ska även vara att man går motsols. =) Det ska visst inte vara lätt att hitta kärleken. Du ska kanske be någon sätta ut lite tygblommor så du slipper allergin. ;)

Trevlig midsommar.

Postat av: Sussi

Publicerad 2008-06-21 19:31:00

Jag har nu kollat i kulan och som det ser ut så är det dags för dig att medverka i en ny serie/såpa.

"Desperate Singles". Singlars vedermödor mot tvåsamheten!

Postat av: Kajsa

Publicerad 2008-06-22 09:26:19

Jag förstod aldrig logiken med att lägga blommor under huvudkudden...du vet...alla insekter som kryper omkring i sängen sen...det är inte värt det! Vad blev det? blommor eller salt sill?

Postat av: catharina

Publicerad 2008-06-23 09:35:11

Sju glas vin, testa ! du kan inte ana hur många snyggingar som bor i denna stad efter sju glas vin...för att inte tala om hur snygg man själv blir.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela