AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

När fan blir gammal...

Publicerad 2008-06-01 23:58:39 i Allmänt,

...så blir hon pollenallergiker! Vilken helg det har varit! Äntligen kom värmen...och med den en jäkla massa pollen, Det har varit jättebesvärligt med nys-attacker som närapå leder till hjärnskakning, ögon som kliar så man blir vansinnig och rinnande näsa. Trots mediciner, receptbelagda och receptfria, så kvarstår besvären. Nå, jag kan ju andas i alla fall.

Så var helgen till ända igen. Jag hade min "guddotter" Freja hos mig fredag-lördag för Hennes husse var på militärövning. Vi hade det jättemysigt. Hennes luktsinne är helt otroligt! Jag har haft hundar förr men denna hunds nos är i en klass för sig! Hon kanske inte är en Beagle enbart? Hon kanske är en Blodhundsbeagle? En "Blodle"? Hon kanske kan jobba undercovered som knarkhund när hon blir stor? Med jakthund som täckmantel?
Under de 2 dagar hon var hos mig så fick hon vara med om lite annorlunda saker. Hon fick vistas på balkongen och det tyckte hon om. Det var skoj att hålla koll på trafikanterna på Timmermansgatan. Vi var till stallet så hon fick se hästarna men de var så stora och hon blev rädd och kissade i Linneas famn. Vi var och tittade på studenterna när de tågade in på statt och Freja träffade på massor av andra hundar. Jag trivdes med att ha henne här och jag hoppas att det inte dröjer alltför länge tills nästa gång.

Vi hade teaterträning tidigare idag, vilket resulterade i att jag hann se en romantisk komedi på TV ikväll. Först sitter man där och ler  och tycker att  "Åhhh...vad gulligt!", sen när de får varann på slutet så tycker man "Åhhh...vad gulligt!" igen. Sen blir jag arg och tycker att romantiken kan ta sig där bak! Varför är det aldrig så där in real life? Jag vill också ha lite romatik! Begär jag för mycket? .....Egentligen vet jag nog inte vad för sorts romantisk händelse jag skulle vilja ha, för som på TV blir det ju aldrig!........ Vad är romantiskt för mig?  Det vet jag nog inte riktigt, men det har nog inte så mycket med blommor att göra.
Eller egentligen vet jag nog precis vad jag menar men chansen att det händer igen är nog i det närmaste obefintlig.

Imorgon börjar en ny vecka med sju nya dagar! (Och chanser att göra nya misstag, hehe)

See you!

Kommentarer

Postat av: catharina

Publicerad 2008-06-02 08:29:51

tur att arbetsdagarna bara är 4

Postat av: Sussi

Publicerad 2008-06-02 11:05:08

Enligt ännu en undersökning så lever man längre om man umgås med yngre! I alla fall om man är bananfluga!

Postat av: Kristina

Publicerad 2008-06-02 21:50:10

Du är så välkommen. =) Kanske en kväll till Sääski? För det ska väl inte missas?
Du... jag har den omtalade filmen i hyllan. Sett den flera gånger och såg det nu på tv oxå. Du har så rätt, den är så "Åhh... =)". Det är faktiskt lite så i verkligheten, om man skulle träffa (om inte den Rätte), så kanske den Rättare. =) Ses imorgon (tisdag)! Tjingeling.

Postat av: veronica

Publicerad 2008-06-03 09:35:28

TACKAR=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela