AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Jazz och blues!

Publicerad 2008-06-29 11:37:19 i Allmänt,

Det är Jazz och Bluesfestival i Haparanda just nu. I fredags var jag och lyssnade till bluesbandet Desoto som lirade på statt. De var riktigt bra! Tung och härlig blues! Dansgolvet fylldes snabbt av danssugna bluesfantaster som stod och gungade till det härliga bluessoundet.

Igår (lördag) tog Linnea och jag en promenad med Freja och råkade hamna på torget där en tjej (vet inte vem hon var) stod och sjöng. Hennes band bestod av en gitarist och en basist. De spelade egna låtar men även covers. När de spelade U2:s "One" och hennes härliga röst ljöd över torget så reste sig håren till och med på mina orakada smalben.

Igårkväll var jag på ett 40-års kalas. Det var Britt Laajala som fyllde år och hade fest. Festen avlutades med att vi åkte iväg till Anders Kök & Bar (eller vad fan det nu hette igen!) där ett rockabillyband spelade. Det var fart på dansgolvet och kalorierna från smörgåstårtan förbrändes snabbt 
Kvällens raggningsreplik: "Har du körkort?" Ja, svarade jag. "Då kanske du kan få köra min amerikanare nån gång!"

Nu närmar sig premiären! Ena dan är man nervös för att det inte ska komma nån och kolla och nästa är man nervös för att det ska  komma nån och kolla. Ros-Marie (eller Pia, som jag känner henne som) Barmosse, regissör på Tornedalsteatern, har varit och kollat in en repetition och hon gillade vad hon såg (sa hon iaf). Hon skulle komma ikväll igen. Det betyder mycket de tips vi får från henne, eftersom vi alla står på scen och inte har någon regissör i denna pjäs.

Vi syns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela