AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Blå, blå vindar och vatten!

Publicerad 2008-06-03 21:48:42 i Allmänt,

Idag har vi haft friluftsdag från jobbet. Efter lunch åkte vi ut med båt till Sölves stuga som ligger på en ö utanför Riekkola. Förra sommaren brann stugan ner och har nu under vinter/våren byggts upp igen.  Nya stugan var jättefin! Tanken var att vi skulle ha lite kubbspel och sånt men vi blev bara sittandes i solgasset och njöt av livet. Kristina och jag provade på hur den nya bastun var att bada i och det var härligt!
Vi åt middag (laxsoppa) och efterrätt (IKEAs äppelpaj m vaniljsås) och drack vin til (På en tisdag? Skandal!). Efter middan så reste vi flaggstången, hissade upp vimpeln (felväg först) och brast ut i "Du gamla, Du fria". 
Det var en helt underbar dag!

               

Någonting som inte är så härligt är att jag har börjat känna mig stressad igen och jag vet inte riktigt vad det beror på. Jag har sovit uruselt de sista nätterna och jag har tappat matlusten. Jag märker inte av hungern förrän jag känner mig svimfärdig och jag kan inte somna om jag inte läser tills jag somnar med näsan i en bok. Om jag lägger bort boken och bara försöker slappna av så börjar tankarna rusa runt i mitt huvud och jag kommer på en massa saker som jag borde ha gjort och som jag har glömt bort! Det är som att när jag försöker somna så sätter hjärnan igång ett felsökningsprogram och när det hittar nån bortglömd tanke så plockas den fram och jag blir klarvaken! Förra natten när jag låg och snurrade så kom jag plötsligt ihåg att jag inte hade bokar hotellrum i Umeå till nästa måndag!!  Jag ska dit på tjänsteresa och träffa regionens övriga riskvärderare på tisdag men åker dit på måndagen redan. Jag höll alltså på att glömma bort att boka rum!!

Måntro vad felsökningsprogrammet hittar för bortglömd tanke nästa natt då? Kanske min bankomatkod!?

Hej svejs!

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2008-06-03 23:29:00

Du verkar ha samma problem som ja ha haft, problem me sömnen å dålig matlust å de e inge kul...
va avis ja e på dig som varit ute på sjön..ja vill åxå=) de e ju så härligt å speciellt när de e bra väder.=).

Postat av: veronica

Publicerad 2008-06-05 18:45:49

Låter som att ni hade en mysig friluftsdag:-)

Stress ja, fy sjútton vad jobbit,och ännu värre om man inte vet vad de beror på:-/
Kanske en minneslapp/fick almanacka med lite anteckningar för vad som ska göras osv så kan man sen bocka av eftersom de är gjort..*jag gör många ggr så när de blir för mkt och komma ihåg*

Postat av: rockMother Hälsar

Publicerad 2008-06-07 08:14:35



TIME OUT!

Har haft och har smått fortvarande samma problematik ..tankarna börjat snurra i huvudet och det är för jäv....gt men jag fick en tips av en terapeut, Han sa " säg högt, TIME OUT".

han menar att om vi har nära till att lätt stressa upp oss genom att börja fundera dittan o dattan så ett sätt att sätta stopp på detta kan vara att man säger högt för sig själv TIME OUT! och försöker medvetet gå in att tänka på eller göra någonting annat, även mitt på natten ,läsa en bok som du gör eller stiga upp osv. och personligen har jag fått mycket hjälp av denna otrolig enkelt metod MEN det ÄR en TRÄNINGS sak innan man lär sig att sätta stopp på tankarna som börjar snurra i huvudet.. men försöka duger.

Jag tänker på dig ,har det bäst!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela