AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Genrep!

Publicerad 2008-07-02 09:42:08 i Allmänt,

Ikväll har vi genrep på I´m gonna marry Vinnie Vincent". Det känns som om jag har miljontals saker att försöka komma ihåg! Dels så är det grejer som ska packas med till föreställningen men mest är det repliker och sångtexter som inte riktigt sitter. Ska bara äta fruktost nu så ska jag sen sätta mig och läsa mauset och försöka få allt på plats. Jag får väl använda våld, om inte annat! En hammare kanske inte skulle vara så dumt? Så jag kan banka in allt i huvudet!

Gammalt skrock (som jag kommer ihåg från min tid med jazzdansen) är att det ska gå dåligt på genrepet, för det betyder tur. Ett annat gammalt skrock var ju att om man råkar sätta på sig kläderna fel väg eller avigt innan föreställningen så fick man inte vända de rätt, för det betyder otur! Nej, då är det bara att genomföra föreställningen! Hur man nu än har kläderna på sig!

Igår hade vi besök av en reporter på NSD som skulle göra ett reportage om oss. Hoppas det kommer in i tidningen innan föreställningarna är genomförda, för det skulle vara bra med lite reklam!

Tjo föjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela