AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Bil-ångest!

Publicerad 2008-07-28 23:57:05 i Allmänt,

Jag lider av bil-ångest. Ska göra ett försök att bli av med min Santa Fe imorgon och jag gillar verkligen den bilen men den är lite överdrivet stor och drar lite för mycket bensin. Dessutom behöver jag inte en fyrhjulsdriven bil i stan.
Det är ganska märkligt att det finns dessa city-jeepar överhuvutaget! Var i städerna är framkomligehten sådan att man måste ha en jeep för att komma fram?

Hur som helst så kommer jag att sakna min Santa Fe. Den har varit så himla bra när alla mina barn har varit med i bilen. De har inte behövt slåss för att de sitter för nära och trycker mot varann. Pojkarna ryms hur fint som helst trots deras långa ben. Nu åker de så sällan bil med mig så det är lika att jag byter till en mindre bil.

Nu ska jag försöka sluta att grubbla över bilen och gå och lägga mig.
Godnatt!

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2008-07-29 23:14:34

Vill du byta mot en röd å fiiin Saab 900ler

Postat av: Mig själv

Publicerad 2008-07-30 23:47:20

De bidde en grön och fiiin Hyundai Elantra istället:-)

Postat av: Sussi

Publicerad 2008-07-31 12:45:18

Grattis till bilen! Vi ser fram emot bilder!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela