AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Nya traditioner?

Publicerad 2008-12-27 23:08:26 i Allmänt,

Förra julen firade jag på akuten i Kalix efter att jag hade halkat på gården och smällt bakhuvudet i garageuppfarten av betong! Jag blödde som en gris, min dotter svimmade och skrämde skiten ur oss när hon försökte hjälpa mig, jag syddes med 7 stygn i huvudet och fick en stelkrampsspruta i baken (DET gjorde ont!). 

Den här julaftonen höll vi på att hamna på djursjukhuset!
Freja kom över en ask med Paradischoklad. SOM TUR VAR så var det Paradis, ljus choklad. Om det hade varit Alladin så hade hon varit illa ute! Men hon hade ändå ätit på gränsen till vad hon tål, så vi fick först försöka få i henne salt för att försöka framkalla kräkningar. Men det gjorde hon inte, så då fick tvinga i henne vatten pga allt salt för att att njurarna inte skulle ta skada. Sen fick vi tvinga i henne koltabletter! Hon blev svart, vi blev svarta och hela köksgolvet blev svart! Sen fick jag  vaka med henne för att hålla koll på andningen och tandköttsfärgen (Frejas alltså, inte min.). Klockan 6 på juldagen steg jag upp för att gå på julotta och då hade jag inte fått många timmars sömn!

Jag är rädd att dessa kalabalikartade julaftnar har blivit en tradition hos oss och jag vill absolut inte ha det så!! Jag vill bara få fira julen i lugn och ro....utan några första-hjälpen insatser vare sig på djur eller människor!

Hoppas att ni haft det lugnt och skönt!

Kommentarer

Postat av: Kajsa

Publicerad 2008-12-29 09:08:31

Varför är det farligt för hundar att äta choklad? Minns att då vi hade hundar stal dom allt som oftast choklad men inget hände med dom ändå. hade vi bara tur eller? Mnns åxå att det fanns ett slags hudgodis av choklad som vi gav dom ibland.

Postat av: veronica

Publicerad 2008-12-29 10:45:17

Åhh fy vad hemskt.. Tur att de slutade bra iaf!

Postat av: Eva

Publicerad 2008-12-31 14:29:52

Jisses, så ni ställer till det för er. Men det var ju ändå tur i oturen att det var just ljus choklad. Ni får försöka inrikta er på lite mera traditionella saker de kommande jularna som tomtar och julsånger:)

Gott slut och ett synnerligen gott nytt 2009.

Kramizar Eva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela