AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Fredag!

Publicerad 2008-08-23 00:07:51 i Allmänt,

 Jaha! Så var fredagen här. ..precis likadant som måndag, tisdag, onsdag och torsdag. När man befinner sig i detta enbenta och inlåsta tillstånd så är variationerna på dagarna inte speciellt stora. Jag känner mig inlåst eftersom jag inte kan ta mig ut ur lägenheten på egen hand. På egen hand slipper jag nästan hela vägen ner till porten. När jag går i trappan så är det säkrast att jag går med en krycka i en hand och den andra handen på trappräcket men....4-5 trappsteg innan trappan tar slut tar nämligen trappräcket slut. Vilket innebär att jag plötsligt behöver en krycka till! Och var skulle jag då trolla fram den ifrån?  Kanske jag skulle försöka få med den i bakfickan?

Nej, det är nog lika bra att jag stannar hemma tills jag är så säker på kryckor att jag kan hoppa upp och ner i trappan utan att tappa balansen. Och även om jag nu hade lyckats ta mig ner på egen hand, vad skulle jag göra sen? Jag orkar inte gå runt på stan med kryckor och jag kan inte köra bil. Cykla går ju inte heller ! Nej, det är lika bra att stanna hemma. Jag kan ju gå ut på balkongen och ta lite frisk luft.

I förrgår fick jag ett sms  som gav mig ett gott skratt. Det var från en kille som hade vaknat med ett rejält morgonstånd och undrade om jag ville att han skulle mäta honom åt mig (varför talar killar om sina könsorgan som om det vore en person?) Nu var det så att det var från en person som jag inte känner till en person som inte var jag så sms:et var alltså felsänt!  (Pinsamt, va!) Artig som jag är svarade jag honom att Ja, det var ju trevligt men att han nog hade skickat till fel person. Han svarade och bad om ursäkt och jag svarade att det inte gjorde någonting för jag hade ju fått mig ett gott skratt!  (Jag hade faktiskt lust att fråga hur lång han blev)

Nä, som sagt så händer det inte så mycket i mitt liv just nu. Nu ska jag gå och umgås med TVn.

Kommentarer

Postat av: Sussi

Publicerad 2008-08-23 12:57:08

Passa dig så du inte "sätter på" fel kanal!

Postat av: MorsanBaloo

Publicerad 2008-08-24 00:50:43

fnissar Ett sånt sms vill man def inte skicka fel! :)

När blir din fot så bra att du blir mer rörlig? Låter som att du börjar bli liiite less på att sitta inomhus.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela