AsaLindgren

"Irrar runt i universum"

Dags för mitt testamente?

Publicerad 2008-08-12 23:29:29 i Allmänt,

Jag går och bär på en domedagskänsla. Jag tror att min sista stund börjar närma sig.
Jag ska operaras i foten på fredag, om jag nu inte bangar ur eller blir förkyld eller blir påkörd eller.... nåt. Jag har lidit av Hallux Valgus (snedvriden stortåled) sen jag var mycket ung. Första gången jag sökte läkare för detta så var jag tolv (12!) år. Jag hade fruktansvärd värk och när jag var i 18-19 årsåldern så fick jag tid för operation men vid den tidpunkten så hade jag börjat dansa jazzdans och den träningen innebar att värken minskade så mycket att jag tackade nej till operation. Jag hade inte tänkt låta operare fötterna nå mer i detta livet men en läkare (en neurolog) som skulle kolla mina reflexer under fötterna förfasade sig över mina fötter och remitterade mig till en ortoped som genast sa att "Självklart ska dina fötter opereras! När vill du göra det och vilken fot ska vi ta först?"  "Tidigast sensommaren och höger", sa jag och så blev det tydligen
Jag ska sövas så jag är lite orolig att jag inte vaknar upp nå mer. "Varför det?" säger alla. "Varför inte" säger jag.  Nån gång kan väl sånt också hända och varför inte den här gången?

Nåväl, jag har funderat över min sista vilja och sånt och kommit fram till att mina barn får själv bestämma. De två sakerna som jag vill att dom kommer ihåg det är att mina organ får doneras och att jag ska kremeras (efter min död givetvis).  Vart sen askan hamnar får mina barn bestämma.
Sen har jag inte så mycket ägodelar så det blir förhoppningsvis inte nåt tjafs. Man får väl lägga dem i tre lika värda högar och sen lotta.

Dör jag nu så kan jag väl säga att jag är rätt så nöjd med hur mitt liv blev. Visst finns det saker jag ångrar, men mest ångrar jag det jag inte gjorde.

Nej, nu slutar jag med dessa funderingar och går och hänger tvätt.

PS: Håll tummarna för mig på fredag.

Kommentarer

Postat av: Sussi

Publicerad 2008-08-13 10:52:31

Nu slår du bort dessa tankar omgående. Time of your life is waiting for you! Jag ska snacka med mina skyddsänglar, de får hålla sin hand över dig. Don´t worry! Vi andra håller tummar och tår för dig!

Postat av: johan

Publicerad 2008-08-13 14:05:47

Jag håller me Sussi... bort me dessa tankar!!!

Jag håller åxå tummar å tår för dig. ja tar detta med han däruppe direkt så får han kommendera skyddsänglarna att hålla sina händer över dig=).

Postat av: veronica

Publicerad 2008-08-13 15:32:16

De går nog bra ska du se! Men jag kan förstå oron, jag är likadan, hade också oroat mig om jag hade behövt bli opererad

Dina skyddsänglar är med dig redan!

Kramar<3

Postat av: ALPen

Publicerad 2008-08-13 15:54:34

Nämen Åsa, du har massor framför dig! och tänk vilken rak väg du nu kan ta mot dina mål nära HELA foten pekar i rätt riktning! Ps. vi kommer och ser film med dig och diskar! laga mat får någon annan ta på sig.

Postat av: RockMother Hälsar

Publicerad 2008-08-13 17:55:50



Hör du vännen!



Du BLIR kvar här hos oss ,så du bara vet det ...vi har inte slagit oss igenom ännu i film/teater branchen ..dessutom vi tycker om våran ÅSA med "gummianskite" som Gull-Maj säger.

Upp med hakan vännen ..du ska få se att ALLT ordnar sig!

Många kramar fr.RockMother

Postat av: MorsanBaloo

Publicerad 2008-08-14 17:43:16

Jag tror nog att de väntar tills du är död innan de kremerar dig. fnissar hysteriskt

Vet du, idag är det inte såna där "dåliga" narkoser man utsätts för utan helt lätta så man vaknar enkelt. Neeej, inte för lätta heller. Det går nog bra ska du se.

Postat av: Sussi

Publicerad 2008-08-16 21:20:52

Ryktet säger att du överlevde! Grattis! Vi hoppar en vecka och tar teatern nästa söndag istället.

Postat av: Mig själv

Publicerad 2008-08-16 21:29:18

Yes! Jag har överlevt! Lite bökigt med framkomligheten men...det tar sig! Snart är jag väl en hejare på kryckor;-) Just nu sitter jag i en lånad rullstol (himla bekvämt).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Åsa

Årsmodell -63, 3 barns mor, teaterapa som helst bara vill sjunga och dansa.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela